вторник, 28 сентября 2010 г.

დალი ქვირია.ინტერვიუ ვლადიმირ არნოლდთან

დალი ქვირია. გაზეთი „ყველა სიახლე“.2009 წელი. ივნისი

„ გამრავლების ტაბულა“--ინტერვიუ აკადემიკოს ვლადიმირ არნოლდთან. 2008 წ. ინტერნეტგამოცემა“парламентская газета“

დოსიე:; ვლადიმირ არნოლდმა მოსკოვის მათემატიკური საზოგადოების პირველი პრემია ჯერ კიდევ სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტობისას მიიღო. ..27 წლისა იგი უკვე ლენინური პრემიის ლაურეატია. მოგვიანებით გახდა ლონდონის მათემატიკური საზოგადოების საპატიო წევრი,, აგრეთვე აშშ-ისა და საფრანგეთის მეცნიერებათა აკადემიების ,, აშშ-ის ხელოვნებისა და მეცნიერების აკადემიის,, ლონდონის სამეფო საზოგადოების, იტალიის ნაციონალური აკადემიის, რუსეთისა და ევროპის მეცნიერებათა აკადემიების წევრი.
ბოლო ოცი წელია განათლების რეფორმამ პრაქტიკულად მეტ-ნაკლებად განვითარებული ყველა ქვეყანა მოიცვა. რეფორმები საქართველოშიც ჩატარდა და ამ თემაზე მასალის გაცნობა ქართველი მკითხველისათვის არ უნდა იყოს ინტერესმოკლებული. გთავაზობთ ინტევიუს თანამედროვეობის უდიდეს მათემატიკოსთან აკადემიკოს ვლადიმირ არნოლდთან. ინტერვიუში აკადემიკოსი გამოთქვამს თავის აზრს დასავლეთის განვითარებულ ქვეყნებში გატარებულ სასკოლო რეფორმაზე, ტესტურ გამოცდებზე. .მკიხველისათვის გასაგები რომ გახდეს აკადემიკოსის უმკაცრესი უარყოფითი დამოკიებულება და მისი პოზიცია გაუაზრებელი რეფორმების მის სამშობლოში ,გატარების მიმართ, ,მინდა მცირე ექსკურსი გავაკეთო საბჭოთა განათლებისა და მეცნიერების უახლეს ისტორიაში. და იმედი ვიქონიო ,რომ ამ სისტემის დადებითი შეფასებისათვის “საბჭოთა მენტალიტეტის“ ადამიანად არ შემრაცხავენ.. .სსრკ-ზე, როგორც ჩამორჩენილ და დაბალი დონის განათლების ქვეყანაზე ,თვალსაზრისი რადიკალურად შეცვალა კოსმოსში ხელოვნური თანამგზავრის აშშ-ზე ადრე გაშვებამ..აშშ-ს კონგრესის მიერ ამ წარმატების მიზეზების შესასწავლად სსრკ-ში სპეციალურად მოვლენილმა კომისიამ ეს ფაქტი განათლების სისტემის მაღალი დონით ახსნა.ეს აზრი 70-იანი წლებიდან მთელ მსოფლიოში დამკვიდრდა. 80-იანი წლებიდან სსრკ--ში კომპიუტერების შემოტანამ, რაშიც სსრკ-ი რამდენიმე ნაბიჯით ჩამორჩებოდა აშშ-ს, კიდევ უფრო წასწია წინ საბჭოთა მეცნიერება.,ამ დროიდან დაწყებული, საბჭოთა მოწინავე უნივერსიტეტებისა და მათ შორის ქართული უნივერსიტეტის კურსდამთავრებულებს სიხარულით იღებდნენ შვეიცარიის,, საფრანგეთის,, იტალიის და აშშ-ის სამეცნიერო კვლევით ცენტრებში .დასავლეთის განვითარებულ ქვეყნებში ჩატარებული გაუაზრებელი რეფორმების შედეგები ყოველი რეფორმის გატარების მსურველი ქვეყნისათვის გასათვალისწინებელია.,,რაშიც მკითხველი აკადემიკოს არნოლდის ინტერვიუს გაცნობი\სას დარწმუნდება.
- ბატონო ვლადიმირ, ,სკოლაში ალბათ ფრიადოსანი იყავით..
სკოლაში მოითხვდნენ გამრავლების ტაბულის ძეპირად სწავლას.მასწავლებელმა აღშფითებულმა უთხრა დედაჩემს “თითქოს ყველაფერზე სწორად პასუხოს, მაგრამ 7-ს 8-ზე კი არ ამრავლებს, არამედ პასუხის მისაღებად 7-ს 8-ჯერ კრებს., ხოლო ზეპირად სწავლა არ სურს.“
- თქვენ მართლა ეჯიბრებით კომპიუტერს ამოცანების ამოხსნაში?
ჩემმა სტუდენტებმა გადაწყვიტეს შეემოწმებინათ, ზუსტად ვამრავლებ თუ არა 40 თანრიგიან რიცხვებს. აღმოჩნდა, რომ კომპიუტერთან შედარებით 3-ჯერ ნაკლებად ვცდები.
- დღეს რეფორმატორთა წინადადებებით სასკოლო სასწავლო პროგრამაში მათემატიკისა და რუსული ენის სწავლების საათები ,უნდა შემცირდეს, ხოლო გეომეტრია და ლოგარითმები საერთოდ უნდა ამოიღონ. პროგრამებიდან. .კომპიუტერის არსებობისას მათემატიკა ბევრს ზედმეტად მიაჩნია. რას გვეტყვით ამის თაობაზე?
ეს სამწუხარო შეცდომაა. თუ არ გათვალე, ვერაფერს ააშენებ და შექმნი. პარიზის ჟიუსეს უნივერსოტეტის პროფესორმა გამოაქვეყნა სტატია-„მათემატიკის მეხუთე წესი’. მან გაგვაცნო უნივერსიტეტის უფროსკურსელთა ნამუშევრების შედეგები, რომელშიც მათ დედამიწის რადიუსი 11 მმ-ის ტოლი მიიღეს. ეს იმის შედეგია ,რომ მათ ზეპირად ასწავლეს ფორმულა 3/6 უდრის 1/3-ს., რომლის ცოდნასაც მათ სთხოვდნენ გამოცდაზე სიმწიფის ატესტატის მისაღებად.. მაგრამ ყველაზე დიდ საფრთხეს სკოლის პროგრამებიდან მტკიცებების ამოღება წარმოადგენს .ვისაც სკოლაში არ უსწავლია მტკიცებების ხელოვნება, ის ვერ შესძლებს განასხვავოს სწორი მსჯელობა არასწორისაგან. ასეთი ადამიანებით ადვილია მანიპულირება,, რაც დიდ საფრთხეს უქმნის საზოგადოების მშვიდობიან არსებობას.
-რუსეთის განათლების ზედამხედველობის ორგანოები გვაუწყებენ, რომ ერთიანი ეროვნული გამოცდების დროს გამოსაცდელთა 14% -მა მიიღო „ორიანი“ ლიტერატურასა და მათემატიკაში, მაგრამ ყველა ‘ოროსანს“, “სამიანი“ დაუწერეს. ისინი მიიჩნევენ, რომ ამ გამოცდების დონე გვაძლევს ცოდნის ობიექტური შეფასების საშუალებას.
ამ პროექტის უაზრობა დიდი ხანია დამტკიცდა წინა წლების ექსპერიმენტებით.
ცნობილია, რომ ტესტურმა გამოცდამ ყველა ქვეყანაში გვაჩვენა. ამ გამოცდების უსაფუძვლობა. ამ გამოცდების ამოცანების დაწვრილებითი ანალიზი გააკეთა აკადემიკოსმა ვასილიევმა. მან დაამტკიცა,რომ ასეთ ამოცანებზე პასუხის გაცემა შეუძლია მხოლოდ მას, ვისაც ან სწორად წარმოუდგენია ამოცანების შემდგენელთა“იდიოტიზმის“ ხარისხი, ან მას, ვისაც ლოგიკური აზროვნების ისეთივე ნაკლები უნარი აქვს, როგორიც ამოცანების ავტორებს. მე სრულიად ვეთანხმები ამ აზრს.
თქვენმა გმოსვლამ სახელმწიფო დუმაში 2002 წელს ისე იმოქმედა დეპუტატებზე , რომ მათ არ მისცეს უფლება განათლების მაშინდელ მინისტრ ფილიპოვს, სწრაფად დაენგრია რუსეთის სასკოლო განათლების სისტემა.
თუ ჩვენი განათლების სისტემა უვარგისია,, მაშინ ამიხსნას ვინმემ,, რატომ ნადირობს „ დასავლეთი“ ჩვენ კურსდამთავრებულებზე.. თუ რამე იქმნება,,ამას ქმნიან ჩვენი და არა „ოკეანისგადაღმელი“ თავები. ჩვენი განათლება ჯერ კიდევ საუკეთესოა, თუმცა მას უკვე 15 წელიწადზე მეტია ახრჩობენ რეფორმატორულ კლანჭეში.
პ.ს.დასარულ გთავაზობთ ამონარიდებს აშშ-ს პრეზიდენტის, ბარაკ ობამას გამოსვლიდან ამერიკის ნაციონალური აკადემიაში „... ჩვენი სკოლები ჩამორჩებიან განვითარებული და ზოგჯერ განვითარებადი ქვეყნების სკოლებს. ჩვენი სტუდენტები ჩამორჩებიან მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო საგნებში...
ჩვე ნ გავაორმაგებთ ნაციონალური სამეცნიერო ფონდის ბიუჯეტს... ჩემი ადმინისტრაციის მოსვლით დასრულდა დრო, როდესაც მეცნიერება უკან მისდევდა იდეოლოგიას, ,სამეცნიერო საზოგადოება უნდა ჩაერთოს პოლიტიკაში...დღეს მე ვაცხადებ,, რომ გაიზრდება მათემატიკის და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა დაფინანსება...ჩვენ უნდა შევძლოთ კომპენტენტურ მეცნიერთა შეყვანა სკოლბშიც. მინდა იცოდეთ,რომ მე ვიმუშავებ თქვენთან ერთად“
პ.ს.პ.ს.--დიახ, ასეა ამერიკაში.საქართველოში კი რეფორმის შედეგად კომპენტენტური მეცნიერები და პედაგოგები უნივერსიტეტის მიღმა დატოვეს.

Комментариев нет:

Отправить комментарий